Informatie uit: Waarderingskader NTC Voortgezet Onderwijs 2012, onderwijsinspectie
Kwaliteistaspect 6: De leraren stemmen aanbod, instructie, verwerking en onderwijs af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen
6.1 De aangeboden leerinhouden maken afstemming mogelijk op de onderwijsbehoeften van individuele leerlingen. 1 2 3 4
De leraar biedt verdiepings en/of ondersteundende opdrachten aan.
|
De leraar biedt voor, tijdens en/of na de les individuele hulp |
|
De leraar biedt keuzemogelijkheden bij het aanbod van de leerinhoud |
De leraar geeft bij de huiswerkopdrachten aan welke individuele aanpassingen mogelijk zijn. |
|
|
De leerlingen kiezen een leerroute die past bij hun interesse en/of mogelijkheden |
|
6.2 De leraar stemt instructie af op verschillen in ontwikkeling tussen leerlingen. 1 2 3 4
De leraar stemt de instructie af op relevante verschillen tussen leerlingen |
De leraar zet lln. die minder instructie nodig hebben alvast aan het werk. |
|
|
De leraar geeft aanvullende instructie aan groepjes of individuele lln. |
|
|
De leraar richt zich niet alleen op de middenmoot. |
|
6.3 De Leraar stemt de verwerkingsopdrachten af op verschillen in ontwikkeling tussen leerlingen. 1 2 3 4
De leraar stemt de verwerkingsopdracht af op verschillen in ontwikkeling tussen lln. |
De leraar maakt tussen lln. verschil in omvang/niveau van de opdr. |
|
|
De leraar laat sommige ll. gebruik maken van hulpmiddelen. |
|
|
De leraar laat sommige leerlingen ondersteunen door klasgenoten. |
|
|
De leraar laat lln. kiezen uit verschillende verwerkingsopdrachten. |
|